درمان قطعی میگرن

نوروفیدبک یک روش درمانی نوینی است که این روز ها برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و اختلالات از سوی بهترین و با تجربه ترین روان شناسان و روانپزشکان بکار گرفته می شود.

در این روش با بکار گیری ابزار آلاتی خاص می توانند فعالیت های مغزی را مشاهده کرده و با انجام تکنیک هایی به نوعی به کنترل آن ها ( فعالیت های مغزی) بپردازند.

میگرن از جمله مواردی است که به روش نوروفیدبک پاسخ مثبت داده است. به همین بهانه در این نوشتار به طور اختصاصی به درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک پرداخته ایم.

انواع مختلف سر درد

شکل های مختلف از سر درد

بهترین روش برای درمان قطعی میگرن

یکی از تاثیر گذار ترین روش هایی که در این چند ساله به درمان قطعی میگرن کمک کرده است نوروفیدبک می باشد.

در این روش با تحریک الکتریگی مغز می توانند درد های میگرنی را کاهش دهند. با این روش هم تعداد دفعاتی که فرد به سردرد دچار می شود را کاهش می دهند و هم مدت زمانی که سردرد طول می کشد کاهش پیدا می کند.

مزایای درمان میگرن با روش نوروفیدبک

از مهم ترین مزایای روش نوروفیدبک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• روشی غیر تهاجمی برای درمان انواع بیماری ها و اختلالات
  • بدون عارضه؛ بعد از انجام این روش هیچ عارضه و پیامد منفی ایجاد نخواهد شد. در واقع مصرف دارو ها دارای عارضه های جانبی می باشد اما این روش هیچ عارضه ای در پی ندارد.
  • بدون درد ؛ اتصال سنسور ها روی سر شما ابدا دردناک نیست.
  • بدون نیاز به بیهوشی؛ در این روش کاملا هوشیار هستید و بخشی از روند درمان را شما پیش می برید. زیرا باید تکنیک ها را از متخصص فرا گیرید و آن ها را عملیاتی کنید.
  • بدون نیاز به سایر روش های درمانی به عنوان روش مکمل؛ در برخی موارد از دارو ها به عنوان روش درمانی مکمل بهره می برند. اما باید بدانید که این موضوع ضرورتی ندارد و می توانید قرص ها و دارو ها را استفاده نکنید.
  • اثر بخشی اثبات شده برای درمان بیماری ها
  • مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا
  • مورد تایید متخصصین و پزشکان در عرصه روانپزشکی
  • تاثیرات درمانی این روش ماندگار است؛ در واقع زمانی که شما تحت این روش درمان شوید بهبودی شما به مدت طولانی دوام خواهد داشت.

توانبخشی شناختی با افراد اوتیسم با عملکرد بالا

مراحل درمان میگرن با روش نوروفیدبک

روند درمان سردرد های میگرنی با روش نوروفیدبک بدین منوال است:

• در ابتدا فرد روی صندلی مخصوص، بدون استرس و با آرامش می نشیند.
  • پزشک متخصص سنسور ها یا الکترود هایی را روی نواحی مشخصی از پوست سر نصب می کند.
  • در مرحله بعدی تمام فعالیت های نورون های مغزی توسط این سنسور ها ثبت و ضبط می شود. در واقع این فعالیت ها به صورت نمودار هایی روی مانیتور نشان داده می شوند.
  • سپس فرد باید تلاش کند با کنترل فعالیت های مغزی به نوعی تصاویر روی مانیتور را تغییر دهد یا این که خود را با تنظیماتی که سیستم از قبل دارد انطباق دهد.
  • همین امر سبب می شود که کارکرد مغز بهبود پیدا کند و در نهایت بیماری و اختلال با کنترل مغز بهبود پیدا می کند.
  • در واقع در این روش به مغز آموزش داده می شود که نسبت به عواملی که موجب استرس و یا درد می شوند پاسخ هایی جدید بدهد و واکنش های درست را یاد بگیرد. به همین ترتیب می توان سردرد های میگرنی را بهبود بخشید.

میگرن باعث می شود که در مغز وضعیت استرس افزایش پیدا کند. به همین خاطر با روش نوروفدیبک می توانیم واکنش های مغزی را نسبت به وضعیت استرس زا مدیریت کنیم.

روند درمانی با نوروفیدبک

روند درمان میگرن با روش نوروفیدبک

نوروفیدبک در درمان چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

مهم ترین بیماری ها و اختلالاتی که با روش نوروفیدبک می توان آن ها را درمان کرد موارد زیر می باشد:

• استرس
  • اضطراب
  • سردرد های میگرنی
  • تغییرات خلقی
  • اختلالات خواب و بیخوابی
  • اختلال بیش فعالی
  • کمبود تمرکز
  • مشکلات بینایی
  • تحریک پذیری
  • مشکلات و عارضه هایی که در اثر آسیب های مغزی رخ داده است
  • عارضه هایی که در اثر سکته مغزی اتفاق می افتد
تفاوت نوروفیدبک با بیوفیدبک

درمان میگرن با روش نوروفیدبک چقدر طول می کشد؟

به طور معمول افراد باید میانگین بین 30 تا 50 جلسه درمانی نوروفیدبک را شرکت کنند. این جلسات بین 10 تا 14 هفته برگزار می شود.

هزینه درمان با روش نوروفیدبک چقدر است؟

میزان هزینه جلسات درمانی بر اساس معیارهای مختلفی محاسبه می شود.

• تعداد جلسات؛ بسته به میزان جلساتی که شرکت می کنید هزینه ها متفاوت خواهد بود.
  • میزان تخصص پزشک؛ پزشکانی که تخصص بالاتری در درمان بیماری ها با روش نوروفیدبک دارند هزینه هایی بیشتر دریافت می کنند. از سویی نیز مهارت و تخصص آن ها احتمال موفقیت روند درمان را افزایش می دهد.
  • تجهیزاتی که در روند درمان بکار گرفته می شود؛ برخی از مراکز از نوین ترین تجهیزات درمانی استفاده می کنند که قطعا در میزان هزینه ها موثر خواهد بود.

فایده روش نوروفیدبک برای ورزشکاران

واقعیتی که وجود دارد این است که این روزها در سراسر جهان ورزشکاران در تمامی رشته های ورزشی برای این که در مسابقات عملکرد بهتری داشته باشند از این روش درمانی کمک می گیرند.

زیرا همانطور که گفته شد این روش درمانی می تواند باعث افزایش تمرکز، کاهش استرس و اظطراب و بهبود عملکرد در تصمیم گیری شود. این افراد به دلیل اینکه در مسابقات به تمرکز بالایی نیاز دارند این روش تا حد زیادی می تواند عملکرد مغزی آن ها را بهبود بخشد.

روش درمانی نوروفیدبک

روش درمانی نوروفیدبک در افراد با رده های مختلف کاربرد دارد.

نتیجه گیری

همانطور که در طول مقاله خواندید روش نوروفیدبک با بالاترین اثرات درمانی و بدون عارضه می تواند به درمان بیماری ها و اختلالات شما کمک کند.

درمان اختلال دو قطبی با نوروفیدبک

اما مهم ترین توصیه ای که خواهیم داشت این است که حتما برای انجام این روش درمانی و طی کردن جلسات درمانی به بهترین متخصصین و روانشناسان مراجعه کنید.

قطعا مهارت و توانمندی پزشک در هدایت شما در جلسات درمانی می تواند ضامن موفقیت نتیجه درمانی باشد.

خوش بختانه کم نیستند متخصصینی که این روز ها این خدمت درمانی را ارائه می کنند و بهترین نتایج را برای افراد رقم می زنند.

برچسب ها:

یک × 5 =